Pagina's

maandag 30 december 2013

God Jul

Beetje laat (of heel vroeg) voor een God Jul. Maar ik 'herontdekte' onlangs het patroon. Of liever gezegd, ik vond de map met patronen en affe borduurtjes terug. Helaas was het kerstavond, dus de winkels waren dicht en bleven voorlopig dicht. Ik had niet de juiste kleur meer, dus moest ik tot afgelopen vrijdag wachten met beginnen.

En het begin van een nieuwe is gemaakt. Kijk maar.


De eerste 5 steekjes. En mijn nieuwe bril er prominent bij. Die heb ik wel nodig. Het is er namelijk eentje met leesgedeelte. Ja, ja, ook ik wordt ouder en mijn ogen ook. En wat een zaligheid is deze bril, nu kan ik weer tv-kijken en borduren tegelijk. Het overschakelen van ver naar kort bij kijken was erg lastig voor mijn ogen en dat is (weer) verleden tijd.

Computeren is nog lastig, ik moet nog steeds mikken waar ik precies door de bril moet kijken. Maar dat went ook wel. En voor veraf kijken had ik geen nieuwe bril nodig. Maar met de nieuwe is dat ook even wennen. Onderuitgezakt TV-kijken is lastig, ik kijk dan door het kort-bij-gedeelte en zie dus slecht.
Maar ik heb mijn oude bril nog en de sterkte is precies hetzelfde, dus voor lekker lui TV-kijken (wat ik toch niet zo vaak doe), kan ik dus de oude bril gebruiken. Precies als voor autorijden. Ook dan heb ik graag een breed blikveld.

Maar goed terug naar de God Jul. Daarvoor waren jullie hier. Intussen ben ik een stukje verder. Er was dit weekend veel schaatsen op TV en daar kijk ik graag naar. Dus intussen is de God Jul al zo ver.


En is het al duidelijk wat het wordt. Een meisje steekt het vierde kaarsje van de adventskaarsen aan. En haar jongere broertje met popje (ik vind het meer een aapje) kijkt toe. Het meeste borduurwerk zit in de besneeuwde achtergrond. En dat is nu klaar. Dus het laatste stuk zal lekker opschieten.

Groetjes en tot de volgende keer.



.



3 opmerkingen:

  1. Prachtige patronen zijn het. Erg fijn borduurwerk gaat bij mij onder de loep. Gewoon borduurwerk met dubbelfocusbril + leesbril. Ach ja, ik wordt een dagje ouder. Fijne jaarwisseling.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent gewoon hartstikke op tijd ;-)
    Ik heb sinds kort een daglichtlamp... nooit meer zonder !

    BeantwoordenVerwijderen

I love messages, thank you very much for your reply. I am very sorry that I had to put the Word-verification on. I got too much spam-reactions. If you despite this extra thing respond, I will be extra grateful.

I houd van jullie reacties. Helaas heb ik de woord-verificatie aan moeten zetten. Er kwamen te veel spam-berichten binnen. Dus als je ondanks dat tóch reageert, ben ik je extra dankbaar.