Pagina's

vrijdag 25 oktober 2013

Chateau Hexagon

Het is stil aan het blogfront, maar mijn handjes staan gelukkig niet stil. Tussen alle hectiek van het onderwijs door komt er toch nog wel het een en ander uit mijn handen. En nu belandt dat dus ook op mijn blog.

De Chateau Hexagon van Lynette Anderson vordert gestaag. Deel 1 had ik al laten zien dacht ik. Maar voor de zekerheid nog een keertje. En met commentaar van mijzelf.


Het knoopje heb ik al vastgezet. Niet zo´n slimme zet, want straks ziet die mij misschien weer in de weg. Zorg voor straks, nu alleen maar genieten.
De tapioca, volgens mij heet de boom in de rechterpot zo, is lekker stevig gevuld. Steviger dan op het patroon. Ik wilde het helemaal ´dicht´ hebben, lekker op en over elkaar. Zodat het ook nog wat 3D in het geheel zou brengen.


Deel 2 is een soort sampler met alfabet en cijfers. En twee duiven. Het patroon gaf alleen een lijntje aan als vleugels, maar dat viel niet op, dus die heb ik lekker met een soort vrije platsteek opgevuld. Ook de bloemetjes leken erg ielig met alleen een lijntje. Die kregen ook wat meer body.


En deel 3, met schattige gansjes. Ook hier week ik weer af van het patroon. Maar omdat het niet opvalt, vertel ik het lekker niet. Dit deel duurde verreweg het langste voordat het klaar was. In de boom zitten bij ieder blaadje drie french knots. En dat houdt erg op. Ik kan dat nl. net voor de TV doen.

Morgen volgt deel 2 van mijn Chateau Hexagon vorderingen. Ik ben helemaal bij. Groetjes en een fijne dag.





.

4 opmerkingen:

  1. Wat een enorme klus, maar wat wordt het mooi! Leuk dat er bij ieder deel iets van een ander materiaal wordt gebruikt. Misschien heb je daar al over geblogd en heb ik het gemist, ik ga zo eens even goed verder lezen op je blog. Ben nu al benieuwd naar de foto's van morgen!
    Groetjes weer
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke blokken zijn dit. Eigen inbreng is altijd goed. Een beetje eigenwijs mag je best zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat gaaf en wat leuk dat jij nu ook een van haar quilts aan het maken bent! Misschien moet je overschakelen naar de koloniale knoop, die heb ik zelfs in een rijdende bus kunnen maken! Er staat een goed filmpje op youtube, veel plezier met je steekjes, groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen

I love messages, thank you very much for your reply. I am very sorry that I had to put the Word-verification on. I got too much spam-reactions. If you despite this extra thing respond, I will be extra grateful.

I houd van jullie reacties. Helaas heb ik de woord-verificatie aan moeten zetten. Er kwamen te veel spam-berichten binnen. Dus als je ondanks dat tóch reageert, ben ik je extra dankbaar.