Pagina's

dinsdag 22 januari 2013

Eerste quiltje

Zoals eerder verteld is mijn allereerste quiltje af - gepatcht - gequilt - afgewerkt. Het ziet er zo uit:


Het was een pakketje van Ellie. Ik ben dól op haar engeltjes. Alle engeltjes heb ik gekocht, en op één na zijn ze allemaal gepatcht. Maar het quilten kwam er niet van. Ik vond het eigenlijk wat eng. Ik ben autodidact en al heel lang aan het zoeken naar een quiltcursus in de buurt op een tijdstip dat ik kan. En dat laatste is lastig, want het is meestal overdag en tja, sommige mensen moeten nog de kost verdienen.....

Maar met wat aanwijzigingen van tante, veel lezen op internet, goed kijken naar prachtige voorbeelden en een boek (Quilten voor dummies), ben ik er toch gekomen. Ik zie heel goed wat ik de volgende keer anders moet doen. Maar ben wel trots. Mijn eigenste - autodidactisch gemaakte - quilt.

Links onder de stitcherie staat het jaartal dat de stitcherie af was: 2012. En rechts staan mijn letters. Uit het oorspronkelijke pakket heb ik een rode balk om de stitcherie vervangen door een gele met stippen uit mijn bescheiden collectie. Vond ik mooier. 
Ik heb lang gepuzzeld over de binding. Ik wilde die graag 'in verstek' in de hoekjes. Uiteindelijk is het gelukt...       .... uuuuum, ongeveer dan. De volgende keer wordt het mooier.

Waar ik me nog echt aan stoor, is de linker onderhoek. Daar is de binding er niet goed aangezet. Voorlopig laat ik het nog even zo, ik ben zo trots, maar het zit er dit in dat ik die nog even loshaal en opnieuw vastzet. Maar wat ben ik er blij mee!!!

.

11 opmerkingen:

  1. Wauw, knap werk! Ziet er heel goed uit, ik doe het je niet na.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk hoor, goed gedaan!!
    Zo leer je elke keer wat nieuws en ook al doe je
    een cursus, een volgende quilt wil je toch weer anders doen, je leert steeds weer bij.
    Ben benieuwd naar je volgende ;0)
    groetjes Susi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik ben ook zo dol op de engeltjes van Ellen,ik ben ook zelf begonnen,maar toch naar een cursus vlak over de grens bij Jacqueline in Hillensberg, echt de moeite waard,maar waar woon je in Limburg? trouwens deze cursus is ook s'avonds,groetjes irena

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is een heel mooi quiltje geworden, en daar mag je best trots op zijn. Op naar de volgende.
    Groetjes, Antje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd met je quiltje! Het is goed geworden hoor en ik denk dat als je het hoekje nog overdoet,je helemaal tevreden zult zijn.
    Maar mij overkomt dit ook nog wel hoor na bijna 3o jaar quilten,dat blijf je houden-de ene keer ben je meer tevreden over je werk dan de andere keer en een ander ziet het niet.
    En Ellies patronen zijn erg leuk.
    Succes met de volgende.
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mooi gedaan, je engeltje is super en de binding zal ook wel goed komen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is wat Truus al schrijft: ook wij zijn de ene keer meer tevreden dan de andere keer. De stof, je gevoel, tijd enz. het heeft allemaal invloed.
    Maar geen klagen bij jou. Voor een autodidact eerste keer! Mijn petje af!!! Als je wat dichter bij of ik wat vaker de auto tot mijn beschikking had zou ik je met alle plezier wat tips willen geven. Wie weet????? Ooit?????

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goed gedaan Birgitte, erg mooi geworden, en iedere keer gaat het steeds beter en makkelijker. je weet de aanhouder wint. groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind hem PRACHTIG! En ik vind het heel knap. Ik heb wel cursussen gevolgd, maar ik vind het ook nog steeds heel moeilijk na tien jaar af en aan quilten....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ewel Bietje voor een 1ste quiltje te zijn , is dit een PRACHTWERK !!!

    Mijn complimenten !

    BeantwoordenVerwijderen

I love messages, thank you very much for your reply. I am very sorry that I had to put the Word-verification on. I got too much spam-reactions. If you despite this extra thing respond, I will be extra grateful.

I houd van jullie reacties. Helaas heb ik de woord-verificatie aan moeten zetten. Er kwamen te veel spam-berichten binnen. Dus als je ondanks dat tóch reageert, ben ik je extra dankbaar.