Pagina's

zondag 12 augustus 2012

Wat aten we gisteren?

Wat was het gisteren weer een heerlijke zomerdag. Echt genieten. Op het journaal vertelde de weerman, of was het een vrouw, dat het geen mooie dag was. Dan heeft zij vast op een andere planeet gezeten, want hier was het heerlijk. Lekker zonnetje rond de 25 graden. En zeker geen regen.

DH had zich eens uitgeleefd in de tuin. Al het onkruid er uit getrokken. Want door de regenbuien was dat aardig gegroeid. Uiteraard heb ik hem ook wel geholpen. Maar eerlijk is eerlijk, hij heeft het meeste werk gedaan. Rond 12 uur was hij dan ook bezweet en moe. Dus vond ik dat het tijd werd om hem eens extra te verwennen met een heerlijk broodje.

En dit is het geworden. Het lijkt wel een luxe broodje bij een broodjesbar. Maar het is zelf gemaakt.



Wat zit er allemaal op. Nou het is een Italiaanse bol, doormidden gesneden. Dan besmeerd met een dun laagje roomkaas waar noten in zitten. Daarna blaadjes ijsbergsla. Toen Emmenthaler kaas, schijfjes komkommer (met zout = heerlijk), schijfjes tomaat (met witte peper = heerlijk). Intussen had ik ook een eitje gekookt en een kipfilet in reepjes gebakken. De kip had ik wat af laten koelen, voordat ik het ook op en naast het broodje legde. Eitje gepeld en in schijfjes naast het broodje, ook nog wat zout en peper er op. Als finishing touch kwam er nog wat alfalfa op beide helften. En voor mij wat extra er naast. (DH houdt er niet zo van.) En klaar was Bietje.

We hebben buiten lekker zitten smikkelen. Zo van ons eigen restaurantje.




.

3 opmerkingen:

I love messages, thank you very much for your reply. I am very sorry that I had to put the Word-verification on. I got too much spam-reactions. If you despite this extra thing respond, I will be extra grateful.

I houd van jullie reacties. Helaas heb ik de woord-verificatie aan moeten zetten. Er kwamen te veel spam-berichten binnen. Dus als je ondanks dat tóch reageert, ben ik je extra dankbaar.