Pagina's

dinsdag 8 maart 2011

Optocht

De koorts is weg, dus mocht ik van mezelf (en DH) gisteren naar de optocht gaan kijken. Het was prachtig weer en zo wat windloos windstil. De foto's zijn heel mooi van kleur geworden, maar wat wil je met zo'n overdosis zon.
We hadden een mooi plekje gevonden, in de zon (dus lekker warm), maar vooral zo dat we niet tegen de zon in hoefden te kijken. Anders kon ik geen foto's maken.


Genieten jullie mee van onze optocht? Hier het begin.


Koningin beatrix viert Koniginnedag dit jaar in Weert en Thorn. Sommigen vroegen zich af waarom niet in ons dorp. Op de gouden koets staat "os derp is ok de meujte Weert", vertaald is dit "ons dorp is ook de moeite waard". Maar let op de woordspeling met Weert/weert.


Er was al aangekondigd dat de koningin toch eerst in ons dorp zou zijn. Zou ze dan in de koets zitten? Jawel, kijk maar.


De koningin had overigens een complete dansgroep bij zich in rood-wit-blauw. En een korps vendeliers (vlaggenzwaaiers)!

De mannen hieronder namen mij te grazen. De ene met de schilderijlijst spurtte naar mij toe, toen hij me zag (was een bekende). En riep de ander er snel bij. Ze waren van boer zoekt vrouw. De andere, degene die een vrouw zocht, vroeg aan mij of ik nog kinderen wilde. Geen probleem, als hij dat ook nog wilde. De tweede vraag was of ik Poolse was. Tja, eigenlijk niet. Helaas, pindakaas, toen ging het feest niet door. Deze boer wilde net als een van de tv-boeren een Poolse vrouw die hem kinderen zou geven.


Op het bordje van de volgende deelnemer staat "Kiek miene slipjas" (Kijk mijn slipjas). En kijken deden we, maar vooral naar de achterkant.


Kijk maar, de achterkant was ook interessant.


Dan eentje speciaal voor Aart: een boom. En wel een geldboom. Het onderwerp was de Floriade, dat het zoveel geld kost, en dat in deze tijd. Tussen de groene ballon-bladeren zat papiergeld. Aart ideetje misschien voor jouw boom in je project, het geld bedoel ik?


Het wordt een lang verhaal, want de optocht is nog lang niet afgelopen. Dus nog eentje omdat ie zo schattig is. De rest komt morgen of zo wel.
In onze optocht trekken steeds meer kinderen mee. Vaak met heel leuke ideeën, zoals deze twee. Ik weet niet meer wat op de voorkant staat, maar de tekst luidt "Mar weej zitte op roëze". Roëze zijn rozen.


Zo mooi uitgevoerd. Ze waren in het rood gekleed, met overal rozen. Ook het bankje was vol met rozen. Zelfs de zitting was beplakt met rozeninpakpapier dat ik thuis ook nog heb liggen. Super.

(wordt vervolgd)
.

3 opmerkingen:

I love messages, thank you very much for your reply. I am very sorry that I had to put the Word-verification on. I got too much spam-reactions. If you despite this extra thing respond, I will be extra grateful.

I houd van jullie reacties. Helaas heb ik de woord-verificatie aan moeten zetten. Er kwamen te veel spam-berichten binnen. Dus als je ondanks dat tóch reageert, ben ik je extra dankbaar.