Pagina's

donderdag 16 september 2010

Award

Goh, heb ik toch een award gewonnen, mijn eerste. Hartstikke leuk. Van Aart, jullie kennen hem wel, kreeg ik de Versatile Award. Als jullie Aart nog niet kennen, moet je toch even zijn blog bezoeken. Hij een een van de weinige mannen die quilten. Aart denkt goed over zijn ontwerpen na en laat ons van dat denkproces meegenieten, soms mogen we zelfs aanwijzigingen of suggesties doen. Heerlijk vind ik het dat hij van de geijkte paden af durft te wijken en zijn eigen gang gaat. Zijn Colors in Motions is werkelijk prachtig geworden. Klik dan ook eens op de foto's om de details te bekijken.


Het 'jury-rapport' vermeldde de reden: "omdat ze (ikke dus) humor heeft en leuke blogjes schrijft over diverse onderwerpen". Eerlijk gezegd denk ik dat de humor van Aart en mij best wel goed overeen komt; ondeugend en wat dubbelzinnig. Mijn broer en ik hebben precies dezelfde humor. Meestal begrijpen mensen onze humor niet, of echt minuten later pas. Grappig, wij liggen al lang in een deuk en dan komt er de echo van de overigen.

Er zit wel een opdracht aan vast. Ik moet 7 feiten over mijzelf vertellen. Nou, daar heb ik even over nagedacht. Let op en houd je vast.
1. Ik ben in 1968 in Limburg geboren, getogen en woon er nog steeds. Klein tijdje op kamers in Apeldoorn niet meegeteld.
2. Ik ben een zogenaamde zij-instromer. Eerst werkte ik jarenlang op een bank (mag je tegenwoordig bijna niet meer zeggen), in de verzekeringswereld, op een administratie. En een jaar of wat geleden raakte ik werkloos en besloot me om te laten scholen tot docent. Sinds een jaar of 6 sta ik voor de klas als docente Economie. Dit jaar heb ik leerlingen van 13 tot en met 17 jaar.
3. Humor vind ik erg belangrijk. Mijn motto is: "Een dag gelachen is een dag niet geleefd"
4. Ik was vier jaar lang gemeenteraadslid. Eigenlijk niet gepland, maar wel heel leuk om te doen. In die tijd heb ik heel veel geleerd, gezien en meegemaakt. Voorbeelden??? Geleerd hoe de besluitvorming in zijn werk gaat, goed nadenken, overleggen en discussiëren, en mensen proberen overtuigen.
Gezien: veel bedrijven binnen de gemeente van binnen gezien
Meegemaakt: bv ballonvaart, reis naar Rome, politietrainingscenter (en zelf met semi-automatisch geweer geschoten -> gaaf).
5. Ik houd van strak en niet zo van tierlantijnen en frutsels en tutsels, maar ben tegelijk een ontzettende rommelkont, misschien wel doordat ik weinig weg kan gooien. Eigenlijk heel tegenstrijdig. Af en toe heb ik dan zo'n aanval en ga rigoreus te werk en gooi heel veel weg. (waar ik ook regelmatig achteraf spijt van krijg).
6. DH en ik zijn dit jaar 10 jaar bij elkaar, waarvan 6 jaar getrouwd. We zijn elkaar op latere leeftijd 'tegengekomen'. We hebben elkaar via internet leren kennen, maar dat is een heel verhaal apart. En hij heeft niet graag als ik dat verhaal op het web publiceer.
7. Ik vertel al een tijdje dat ik wat pruts met stof en ik verzamel stof. Maar echt iets concreets  is het nog niet. Op dit moment volg ik een fotobewerkingscursus, maar ik heb onlangs besloten om in Januari een patchwork c.q. quiltcursus te gaan doen. Ik weet ook al waar, maar moet me nog aanmelden. Dus dan MOET ik wel.

Eigenlijk is het heel lastig om jezelf te beschrijven. Maar als je weet dat ik een waterman ben, en een beetje van dat sterrebeeld afweet, dan weet je ook hoe ik ben. Watermannen zijn eigenzinnig en meestal anders dan anderen. Niet direct om anders te zijn, maar ze willen niet doorsnee zijn. En dat ben ik ten voeten uit.

Dan moet ik de award doorgeven aan een aantal bloggers. Dit is natuurlijk hartstikke gevaarlijk. Mensen kunnen zich gepasseerd voelen en dat wil ik niet graag.
Ik heb deze award al een paar keer voorbij zien komen op een blog, maar ik weet niet meer bij wie. Dus ik kies er gewoon een aantal die ik graag in het zonnetje wil zetten.

Tilly van Quilting Mathilda. Ze blogt nog niet zo lang, maar op quiltgebied is ze me ver voor. We hebben ongeveer dezelfde smaak qua kleur en ontwerpen. Tilly heeft het geluk dat ze een deel van het jaar lekker als een God(in) in Frankrijk woont. Zalig, zou ik ook wel willen.

Monique van Mamma Monique. Ze blogt over haar leven, heeft goede tips over bezuinigen en toch leuk en gezellig te leven. Tegenwoordig laat ons in haar huishoudboekje meekijken. En ik moet zeggen dat ik zelf dan toch nog wel wat zuiniger zou kunnen leven. Ik zal proberen er zaterdag bij de wekelijkse boodschappen ook nog eens aan te denken.

Grittli van Grittli's Blog. Ze blogt (in het Duits) over haar grootste hobby; glaskralen maken. Ze maakt schitterende dingen zoals een kikker (met kroon!) op een bolletje, paddestoelen, aarbeitjes, nou, kijk zelf maar eens. Ze gaat iets voor mij maken. En als je mijn blog een beetje gevolgd hebt en haar blog bekeken hebt, dan zou je kunnen weten wat. Ik zal er t.z.t. wel een berichtje aan wijden.

De vierde wordt Ellen van de blog Ellen in Zwitserland. Van oorsprong een Nederlandse die op jonge leeftijd naar Zwitserland emigreerde. Ze schrijft (in het Nederlands) over haar belevenissen en wijst tegelijkertijd op de verschillen die er toch zijn. Vaak zijn dit grappige dingen, waar we eigenlijk niet zo bij stil staan. Ondanks allerlei tegenslagen is Ellen een vrolijke meid die met beide pootjes op de grond staat. Ze neemt het leven zoals het komt en geniet er met volle teugen van.

En als laatste wil ik hem geven aan degene die een tijdje terug blogde over het feit dat zij nog geen award gewonnen had. Ik weet alleen haar naam niet meer. Het was een blogster uit Nederland die ook met stofjes werkte. Als jij dat bent, laat even een berichtje achter, of mail me, en je mag deze award van mij aannemen.
Met een award is het net zo als met een Koninklijk Onderscheiding. Van te voren zeggen veel mensen dat het hun niets doet, of dat ze hem misschien wel weigeren. Maar als de onderscheiding nooit toegekend wordt, dan is het ook niet goed. Dus als iemand vind dat ie hem ook verdiend heeft, . . .
. . . vang, en je mag hem ook houden.

Aart, dankjewel voor de award. Ik ben er erg vereerd mee. Misschien ga ik hem wel uitprinten en aan een lintje hangen en opspelden. Eens kijken of ik reacties krijg.

4 opmerkingen:

  1. wat een verrassing...en wat lief!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt er een mooi verhaal van gemaakt, een Award is een soort erkenning die je krijgt van iemand, bij mij geeft dat een goed gevoel, een aai over je bol.
    http://quiltaart.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Birgitte, hier word ik een beetje stil van, ben net begonnen met mijn blog,maar dank je wel voor deze erkenning,vindt het ontzettend aardig van je.
    groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wel leuk om je zo een beetje beter te leren kennen.

    BeantwoordenVerwijderen

I love messages, thank you very much for your reply. I am very sorry that I had to put the Word-verification on. I got too much spam-reactions. If you despite this extra thing respond, I will be extra grateful.

I houd van jullie reacties. Helaas heb ik de woord-verificatie aan moeten zetten. Er kwamen te veel spam-berichten binnen. Dus als je ondanks dat tóch reageert, ben ik je extra dankbaar.