Pagina's

zondag 22 augustus 2010

Lizzie Kate SAL, update 3

Vandaag wil ik jullie het volgende deeltje van de Lizzie Kate SAL laten zien. Per ongeluk heb ik april gemaakt, terwijl maart eigenlijk aan de beurt was. Daar ben ik nu dus druk mee bezig.
Er werd me gevraagd hoe groot die borduurtje eigenlijk waren, omdat ze postzegels genoemd worden. Nou ze meten zo'n 10 cm, best groot voor een postzegel. Maar die naam komt van de gekartelde rand om het borduurtje heen. Die lijkt op de rand van een postzegel, vandaar.
Ik ben er ook uit wat ik er mee ga doen. Ik ga ze over dun piepschuim spannen zodat het kleine schilderijtjes worden. Ik heb meer van dit soort kleine werkjes in de planning. De bedoeling is om een plank te maken met allerlei haakjes eraan. Aan die haakjes kunnen dan deze schilderijtjes gehangen worden. Iedere maand wisselen natuurlijk. Lijkt me leuk, mijn eigen seizoensplank aan de muur. January is al over piepschuim gespannen en genaaid. Dat was nog best lastig, want het stof is vrij dik en piepschuim geeft mee, dus het is een beetje scheef. Maar met wat duwen tegen het schuim is het nog een beetje recht te trekken.

Ik zit er nu over te denken om de volgende over dik karton te spannen. Heeft iemand ervaring met het spannen (en naaien) van dit soort dingen over karton? Gaat dat beter, karton lijkt minder mee te geven.

En tenslotte een kleine sneakpeek van de eigenlijke nummer 3 (Maart).
PS: de naald heb ik inmiddels echt wel uit de stof gehaald. Ik heb bijgeleerd.
.

8 opmerkingen:

  1. Een heel schattig gezicht!!
    Goed idee om er van die kleine schilderijtjes van te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Brigitte!
    Zo zie je maar: april doet wat ie wil, kruipt zo maar vóór maart! Schildersdoekjes van 10 bij 10 is misschien een idee, zijn kant en klaar te koop. Groetjes en tot...Riet
    PS: Schitterend aprilletje!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier is weer een schoon werkske gedaan zie, knap hoor !
    Is best schattig dit formaat :) Ah aan maart ben je bezig.



    Groetjes Susie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als ik een pinkeep maak, gebruik ik altijd karton of een paar kaarten. Als je op mijn blog bij "Pinkeep" kijkt, kun je zien hoe ik het doe. Wel heel leuk die kleine borduurtjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Birgitte,

    Over karton spannen is geen probleem. Gaat zelfs beter omdat je goed aan kunt trekken. Wel je hand erop houden omdat het soms nog iets willen ombuigen.

    Ps je translater is nogal komisch. Is lachen om het een te proberen. Vooral jouw naam ;-)

    groetjes
    Ine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja leuke plaatjes zijn het.
    Al is het geen postzegel toch heel leuk klein.

    Ja karton gaat ook goed, ook plastic van bv doosjes van de chinees.

    (((zwaaii)))... MM

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Birgitte, ziet er vrolijk uit, leuk idee om een seizoensplank te maken.
    groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Birgitte,

    Oh wat leuk zo over iets getroikken, geeft een dikte, mooi en ja een seizoenplank, klinkt heel leuk!!

    Groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen

I love messages, thank you very much for your reply. I am very sorry that I had to put the Word-verification on. I got too much spam-reactions. If you despite this extra thing respond, I will be extra grateful.

I houd van jullie reacties. Helaas heb ik de woord-verificatie aan moeten zetten. Er kwamen te veel spam-berichten binnen. Dus als je ondanks dat tóch reageert, ben ik je extra dankbaar.