Pagina's

dinsdag 16 maart 2010

Dappere Dodo's en verrassing

Al langer wilde ik ook lid worden van de Kwibbelsclub, maar iedere keer vergat ik om me aan te melden. De laatste dagen zag ik weer overal van die prachtige verrassingspakketjes op de blogs gepresenteerd. En weer had ik spijt van mijn laksheid. Nu heb ik me dus eindelijk aangemeld, en meteen gevraagd of ik het pakketje dat pas verstuurd is, ook nog kon krijgen. En gelukkig, dat mocht. Niet alles was er nog, maar met het uiteindelijke pakketje ben ik ook reuzeblij. Vandaag lag het al in de bus, kijk eens wat er bij mij in zat.

En ja, de foto is buiten op de tuintafel genomen. Het zonnetje scheen er nog net op. Toen ik thuiskwam vandaag, was het lekker weer. Dus ben ik maar eens op inspectieronde gegaan in de tuin. Het fototoestel ging mee. Het viel me nu op dat er nogal wat kransen hangen, ik ben er dol op.










Deze laatste is eigenlijk geen krans, maar een strik. Oorspronkelijk was er groen tussen geweven, dat is inmiddels vergaan. De structuur is nog goed, dus mag ze nog blijven hangen. Deze muur wil ik nog kikkergroen gaan verven. Ik bedoel dan de kleur die de laatste jaren in de mode is. Niet echt kikkergroen maar meer richting sla-groen, een lekker fris kleurtje, zonder echt fluoriserend te zijn.

Onze tuin is nog niet zo heel lang aangelegd en dus staat er nog niet zo heel veel in. Op dit moment zelfs meer onkruid dan wat anders. Morgen heb ik een vrije dag en als ik de berichten mag geloven, dan wordt het best lekker weer. Ik ben dan van plan om eens een paar uurtjes in de tuin te werken. Dat het er niet zo triest meer uit ziet. Op mijn inspectieronde kwam wel een heel aantal ontluikende kopjes tegen. Kijk maar:



Mooi he, daar krijg je toch het lentegevoel van. Maar de prijs voor de dapperste Dodo gaat naar deze.
In dit traytje heb ik afgelopen jaar was krulsla en veldsla opgekweekt. Later is dat in de volle grond uitgepoot. Maar de restjes, die niet echt wilde groeien, heb ik dit kweekbakje laten staan. En nou hebben die (van de veldsla) deze zeer strenge winter (voor Nederlandse begrippen) toch goed doorstaan. Dat wordt de eerste sla dit jaar. Wat een kracht heeft de natuur toch.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I love messages, thank you very much for your reply. I am very sorry that I had to put the Word-verification on. I got too much spam-reactions. If you despite this extra thing respond, I will be extra grateful.

I houd van jullie reacties. Helaas heb ik de woord-verificatie aan moeten zetten. Er kwamen te veel spam-berichten binnen. Dus als je ondanks dat tóch reageert, ben ik je extra dankbaar.