Pagina's

zondag 3 januari 2010

Sneeuw

Vannacht heeft het bij ons ook gesneeuwd. En gelukkig deed mijn fototoestel het nu wel. Net voor de Kerst zat er iets raars in de software, denk ik. Dus nu dit logje staat vol foto's.
Omdat ik nog geen schoenen aan had toen ik de sneeuwfoto's maakte, stond ik lekker binnen toen de foto's gemaakt werden. Misschien is dat nog te zien doordat ze iets waziger zijn.

De eerste foto's zijn een beetje blauwig. Het was toen nog vroeg en het daglicht was nog niet helemaal doorgedrongen op aarde. Overigens vind ik dat dit blauw ook wel zijn charme heeft. Je kunt in ieder geval zien dat alles een sneeuwhoedje op gekregen heeft. Zelfs het seringenboompje en de houdertjes voor de lichtjes in de tuin. Ook het lampje en de krans op de achtermuur heeft een wit mutsje.
Maar na een tijdje werd dat beter, kijk maar. De kleuren zijn nu weer normaal. Grappig he? Het enige verschil is dat deze foto 2 uur later genomen is. Je kunt zien dat het later is. De buren van het huis net rechts van de grote lamp hebben nu wel de rolluiken open.
Op de armleuning van het stoeltje kwam ook een laag sneeuw, maar die was te zwaar en viel. Nu hangt ie aan de onderkant en is daar vastgevroren. Grappig. Het lijkt nu net alsof er een lint van sneeuw omheen geslingerd is.
Gisteren hebben we flink soep ingeslagen. We kregen zo'n echte Jeen van de Berg-muts uit 1963 erbij. De muts zit erg lekker en is goed warm, ondanks dat het een dun ding is. De beer heeft die muts op gekregen. Boven hem zie je nog net de twee spillebeentjes van onze adventskalendermiep. Voor de volledigheid zal ik haar ook even helemaal laten zien.

Maar ze is nogal lang en paste niet op een foto. Dus heb ik haar even aan elkaar geplakt. Je kunt de streep nog zien op de foto, maar dat moet je maar voor lief nemen.

Deze Miep is niet door mij gemaakt. Had gekund, maar ik zag haar in het tuincentrum liggen, mmm, sorry hangen. En aangezien haar prijsje erg laag was, kon ik haar daar zelf niet voor maken. In alle hartjes had ik kerstsnoepjes gedaan. Die van haar tasje met 24 er op, zitten er nog in. Zijn we helemaal vergeten op te eten. Maar dat zal nu niet lang meer duren.

Vinden jullie haar geen beauty?
En als ik dan toch bezig ben, maar gelijk een foto van de kerststal. Ik heb er meerdere. Eentje door mijn moeder gemaakt, maar daar moet ik de hele kamer voor verbouwen om hem op te zetten, en dat was me dit jaar te veel werk.
Eentje zelf gemaakt van 3D-knippen, in zo'n schilderijtje. Deze staat meestal op het toilet. Ik weet eigenlijk heiligschennis, maar het staat er zo leuk.
En deze kon ik dit jaar niet laten liggen. Hij lijkt een kinderpuzzel van vroeger, maar is het niet. Ik heb er een hele investering voor moeten doen en werd meteen gekort op mijn zakgeld. Hij kostte maar liefst € 2,99.
Op het krukje erboven is nog een stukje van onze supermoderne, strakke kerstboom te zien. Ik heb helaas geen betere foto van de hele boom. Dit jaar hebben we niet gekozen voor een groene boom, maar deze, vol met allerlei ballen en dingen waar een herinnering aan zit. Mijn tante heeft dezelfde, maar dan volgehanden met allerlei stoffen ornamentjes. Oorspronkelijk was de boom zilver, maar ik heb de mijne goud gespoten. Dat past beter in ons interieur.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I love messages, thank you very much for your reply. I am very sorry that I had to put the Word-verification on. I got too much spam-reactions. If you despite this extra thing respond, I will be extra grateful.

I houd van jullie reacties. Helaas heb ik de woord-verificatie aan moeten zetten. Er kwamen te veel spam-berichten binnen. Dus als je ondanks dat tóch reageert, ben ik je extra dankbaar.