Pagina's

donderdag 14 januari 2010

HELP, advies gevraagd

Ja, ik ga de BOM Under the Sea doen, waar ik hier al over schreef. Gisteren heb ik de strengetjes garen alvast in huis gehaald. Maar ik heb nog wat advies nodig over het stof.

In de instructies staat dat een lichtblauwe stof het mooiste is voor de achtergrond van de stitchery. Maar van wat voor soort stof moet dit zijn? Is gewone katoon ook goed genoeg, of moet het dikker zijn? Volgens mij kan het zo wie zo verstevigd worden met vlieseline. Maar moet je dat dan doen vóór het borduren, of juist erna, zodat de draadjes stevig vast zitten. Allemaal vragen waar ik graag van jullie een antwoord op wil krijgen.

Het patroon heb ik al uitgeprint. Hiernaast zie je het patroon met de garens al keurig op een kaartje gedraaid. Prachtige kleurtjes en op deze manier is al enigszins te zien hoe de BOM uit zal vallen.
Rondom de stitcheries wil ik 'zeestof' gebruiken, voor een onderwatereffect. Ik heb al stofjes op het oog, namelijk deze, met de toepasselijke naam Snorkel. 

Een aantal stofjes geven goed het onder water gevoel weer. De stofjes met de bubbeltjes lijken met leuk, maar ook die met de visjes op een groene of blauwe achtergrond. Die met de inktvis is wat bleekjes. Jammer dat die geen blauwe achtergrond hebben. Wat vinden jullie, welke passen goed bij de BOM. Voor de duidelijkheid zal ik een aantal van die stofjes wat groter laten zien.

De stofjes zijn hier kunt bestellen. Maar laat er nog wat voor mij over.

Bij de naam Snorkel moet ik denken aan de TV serie van enkele jaren geleden over De Snorkels met Junior en Toeter. (zie tekening hiernaast). Het ging over allerlei figuren die onder water leefden. En dat beeld heb ik ook bij deze BOM.

1 opmerking:

  1. Hoi, als ik een stitchery maak teken ik eerst het patroon over op de stof en verstevig het daarna met vlieseline. Dan maak ik de stitchery. Maar... er zijn er ook weer die het zonder vlieseline doen of die weer een andere 'methode' hebben.
    als je lichtblauwe stof neemt als ondergrond voor de stitchery zou ik als randje eromheen iets doen wat lekker afsteekt. Die met die visjes vidn ik zelf erg leuk, maar dat is natuurlijk persoonlijk! Veel succes met het kiezen!

    Groetjes, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen

I love messages, thank you very much for your reply. I am very sorry that I had to put the Word-verification on. I got too much spam-reactions. If you despite this extra thing respond, I will be extra grateful.

I houd van jullie reacties. Helaas heb ik de woord-verificatie aan moeten zetten. Er kwamen te veel spam-berichten binnen. Dus als je ondanks dat tóch reageert, ben ik je extra dankbaar.