Pagina's

woensdag 27 januari 2010

Granny update

Het is weer woensdag, dus Grannydag. De oogst van afgelopen week was 2 grote Grannys, 18 normale en maar liefst 26 kleine Grannys. De teller staat nu op 6 grote, 86 normale en 37 kleine. Het past nog net in mijn koffertje. Afgelopen week was een koude, gure week, donker dus. Blijkbaar heb ik me dat aangetrokken, want ik heb vooral in de kleuren geel en oranje gehaakt. Zonnestraaltjes dus.



Ik ben nou aan het stoeien hoe in e.e.a. aan elkaar ga zetten. Ik wil ze onzichtbaar met een hele dunne draad aan elkaar zetten en dan (in zwart ???) grof met een soort kruissteek over de naden heengaan, alsof ze op die manier vastgezet zijn. Lijkt jullie dat wat?

Op de foto's hieronder heb ik ze in een soort patroon gelegd. Ik heb de kleintje met z'n vieren bij elkaar gelegd in plaats van een normale. Een andere variant is om met de kleintjes een soort lijn dwars door de deken te leggen. Ik kan maar niet kiezen wat het mooiste is.
Overigens is mijn salontafel is al te klein voor alle Grannys, want in het koffertje zit nog het restant dat niet meer op de tafel paste.


It's Wednesday again, so Grannyday. Last week I made 2 big Grannys, 18 normal and no more than 26 little ones. In total I have 6 big ones, 86 normal and 37 little ones. They just fit in my little suitcase.
Last week was a cold week, very dark. To get some sunbeams I crocheted mostly in yellow and orange.

I am puzzling how to sew them together. The plan is to sew them unvisible together with a thin thread. And then crossstitch (with black) roughly like they were put together that way. What do you think?
On the pictures I made a pattern of the Grannys. Four little ones make 1 normal Granny. Another variant is to put the little ones as a line cross the blanket. I can't decide what is better.



My livingroom table is too small for all my Grannys. In the suitcase you find the ones I could not put on the table.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I love messages, thank you very much for your reply. I am very sorry that I had to put the Word-verification on. I got too much spam-reactions. If you despite this extra thing respond, I will be extra grateful.

I houd van jullie reacties. Helaas heb ik de woord-verificatie aan moeten zetten. Er kwamen te veel spam-berichten binnen. Dus als je ondanks dat tóch reageert, ben ik je extra dankbaar.