Pagina's

zaterdag 2 januari 2010

Fröbelwerkje voor de TV

De laatste tijd ben ik weer aan het haken. Ik wilde een werkje omhanden hebben voor bij de TV. Op de site van Tantes Zolder had ik allerlei leuke patronen gevonden. Eigenlijk zijn het borduurpatronen, maar ze zijn ook geschikt voor filethaakwerk. Ik wilde de maanden van het jaar gaan haken en dan als kussen verwerken. Lekker in allerlei bonte kleuren.
Maar het blijkt dat haken en patroon lezen niet echt goed samen gaat. Of zou het toch komen doordat ik ook wijn aan het drinken was. In ieder geval heb ik het idee dat ik het hele patroon twee keer gehaakt heb. Zo vaak heb ik het uit moeten halen. Dus hierbij heb ik meer concentratie nodig. Voor de TV heb ik een ander patroontje weer uit de grote kast getoverd. Vierkantjes, die aan elkaar gemaakt kunnen worden.

Ik weet nog niet wat ik er van ga maken. Een kussen, een kleedje voor op tafel, of dat ik doorga voor een sprei of deken. Dat hangt af van mijn moed.

Tot nu toe haak ik gewoon en ik zie wel waar ik uitkom. Op dit moment ben ik met vier kleuren bezig, maar dat gaan er meer worden. Ik heb nog wat bollen garen gevonden in de kast.

Overigens zijn deze 4 lapjes echt niet de enige die ik gemaakt heb, ik heb er al meer. Kijk maar.


Ik heb alleen gemerkt dat ik een hekel heb aan het afkanten van de draad. En deze vier lapjes plus de vier lapjes aan de rechtkant van de foto zijn de enige die al netjes klaar zijn. De overige op de grote stapel, daar moeten de draadjes nog netjes van afgewerkt worden.
Ik heb mezelf voorgenomen om nog even met donkergroen door te haken en dan na ieder d-groen lapje een compleet setje afgewerkte lapjes te maken. Ik kan nog even vooruit.

Overigens zie je op de achtergrond de thee en lekbakje die ik bij Balsemien gewonnnen had. In het theeglas zit de theelepel die er bij hoorde en ook de thee zelf. De appeltaartsmaak kan ik er niet zo uithalen. Maar hij is zonder meer erg heerlijk. Cheers, deze is op jou, Balsemien.

1 opmerking:

  1. Bedankt voor je bezoekje. Ik wens je een gezond en gelukkig 2010 (mag nog he). En veel haakplezier. Mijn kerstspullen stonden er al vanf 1 december, dus mochten ze van mij nu wel weg.

    BeantwoordenVerwijderen

I love messages, thank you very much for your reply. I am very sorry that I had to put the Word-verification on. I got too much spam-reactions. If you despite this extra thing respond, I will be extra grateful.

I houd van jullie reacties. Helaas heb ik de woord-verificatie aan moeten zetten. Er kwamen te veel spam-berichten binnen. Dus als je ondanks dat tóch reageert, ben ik je extra dankbaar.