Pagina's

zaterdag 9 januari 2010

Een paar steekjes

En ondanks dat de afgelopen week een drukke week was met veel (verenigings)nieuwjaarsrecepties en -borrels, een verjaardag en een afscheidsreceptie, heb ik toch nog wat gehandwerkt. Ik ben begonnen aan het borduurwerkje dat ik bij Balsemien gewonnen had. Het is erg priegelig, of mijn ogen zijn achteruit aan het gaan. Ik zal er dus voornamelijk overdag aan moeten werken. Maar het is wel een leuk werkje. Mooie blauwe kleuren.

De eerste foto is afgelopen woensdagavond genomen. Het is dan altijd lastig met het licht. Flitsen maakt de kleuren zo plat, maar zonder flits heeft de camera meer tijd nodig en wordt de foto eerder onscherp. De eerste voorzichtige steekjes zijn in ieder geval gezet. Ik heb deze keer niet eerst het midden berekend, maar ben gewoon van onderaf begonnen.



Deze foto links is vanmorgen genomen. Het licht is een stuk beter en de kleuren komen dan ook veel beter uit. Ik heb het op blauwe sterretjesstof gelegd. Deze stof heb ik onlangs ook al laten zien. Ik weet nog niet precies wat ik er mee ga doen.

Je ziet dat ik inmiddels wat meer steekjes heb gezet. Een bloemetje is al goed te onderscheiden.

Dan nog een close-up. Op deze manier kan ik natuurlijk nooit verbergen of alle steekjes in dezelfde richting liggen. Ik las enige tijd terug op een blog dat niet iedereen de steekjes op dezelfde manier maakt. Laat ik nou altijd gedacht hebben dat dat wel het geval was. Uiteraard is het logisch, van niet. Maar op de lagere school hebben wij geleerd dat het persé op deze manier moest. Waar werd er uiteraard niet bij verteld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I love messages, thank you very much for your reply. I am very sorry that I had to put the Word-verification on. I got too much spam-reactions. If you despite this extra thing respond, I will be extra grateful.

I houd van jullie reacties. Helaas heb ik de woord-verificatie aan moeten zetten. Er kwamen te veel spam-berichten binnen. Dus als je ondanks dat tóch reageert, ben ik je extra dankbaar.