Pagina's

zondag 17 januari 2010

BOM Under the Sea

Zoals beloofd een update over deze BOM. Ik had al verteld dat ik de garens had gehaald. En mijn vraagje over vlieseline wel of niet en voor of na het borduren is ook opgelost door Mirjam. Dankjewel. Uiteindelijk heb ik met hulp van de dame uit de stoffenwinkel een iets dikkere stof genomen. De draadjes zijn niet zichtbaar door de stof heen en de stof is toch dun genoeg om het patroon over te tekenen. De kleur lichtblauw die zij hadden, was een lelijke kleur, dus het is gewoon wit geworden.

Het patroon is inmiddels al overgetekend, kijk maar.Ik ben had nog wel een dilemma of ik met kleurpotloden of crayon de kleur aanbreng. Nadeel van kleurpotloden is dat het met wassen er waarschijnlijk uitgaat. Maar de kleurtjes zijn wel zachter. Bij crayon moet je na iedere kleur het stof strijken, op die manier wordt de kleur gefixeerd in de stof. Op het stof lijken deze kleuren feller. Al heb ik wel gelezen dat tijdens het borduren bij beiden de kleuren vager worden doordat je er met je handen over heen gaat.

Op een hoekje van de stof heb ik wat uitgeprobeerd. De foto is bijzonder slecht, maar ik heb geen andere.

Helemaal links een rood-oranje kleur in crayon, daarnaast een rood met kleurpotlood. Dan weer een geel-oranje vlek met crayon en helemaal rechts een geel met kleurpotlood.
Omdat het een heel fijn patroon is, begin ik met kleurpotlood. Daarmee kan ik beter in de hoekjes komen. Wordt het te vaag, dan kan ik nog altijd opnieuw beginnen met crayon.



Inmiddels heb ik een betere foto gemaakt. Deze plaats ik nu alsnog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I love messages, thank you very much for your reply. I am very sorry that I had to put the Word-verification on. I got too much spam-reactions. If you despite this extra thing respond, I will be extra grateful.

I houd van jullie reacties. Helaas heb ik de woord-verificatie aan moeten zetten. Er kwamen te veel spam-berichten binnen. Dus als je ondanks dat tóch reageert, ben ik je extra dankbaar.